Czas na jesień i świadome ekologicznie zakupy





Albo to ja jestem tak zabiegana, albo jesień w tym roku przyszła jakoś szybko. Z pewnością podoba mi się, że przejście lata w jesień jest łagodne. Dużo lepiej znoszę takie delikatne przejścia por roku, niż gwałtowne zmiany aury. Chłodne popołudnia i poranki skłoniły  mnie do jesiennych przemyśleń odzieżowych. Zapragnęłam zrealizować wreszcie jedno z uuumoich obuwniczych marzeń w postaci lekkich półbutów. Ciężko mi było znaleźć coś dla siebie. Zależało mi na pięknym wykonaniu, miękkiej skórze i lekkości. Udało się i jest to dla mnie dowód na to, że warto szukać i czekać. Nie chciałam się zadowalać półśrodkami bo wygoda jest dla mnie bardzo ważna , ale przede wszystkim priorytetem jest ekologia. Kiedy coś kupuję, muszę być pewna, że tego chcę i będę to nosić. Nie chcę kupować kolejnej rzeczy, która miałaby ostatecznie trafić  na dno szafy zapomniana i nie noszona. Wszystkie ubrania z tej głębiny znalazły już swoje drugie życie i zostały w większości odsprzedane. 






Dużo się ostatnio mówi na temat ekologii w modzie. Jest to przecież jedna z najbardziej szkodliwych dla środowiska gałęzi przemysłu. Szybko zmieniające się kolejce, kolejne trendy, mnóstwo modeli i fasonów. Nie jesteśmy w stanie za tym nadążyć, a gdzie to wszystko nosić. Dlatego przy zakupie butów zależało mi, aby producent zadbał również o ten aspekt. 

Udało mi się kupić buty z certyfikatem Leather Working Group. Co to oznacza w praktyce? 

Wszystkie elementy skórzane moich butów pochodzą od producentów skór, dla których świadomość ekologiczna jest priorytetem. Tacy producenci są nieustannie audytowani i podlegają licznym kontrolom, aby ich produkcja mogła otrzymać certyfikat Leather Working Group. Jest to produkcja, która możliwie najmniej obciąża zasoby naszej planety stosując materiały i metody oszczędzające zasoby wodne. Nawadnianie kroplowe w przypadku uprawy bawełny czy farbowanie skór bez wody to bardzo ważne aspekty zrownoważonej produkcji odzieżowej. 

Warto podczas zakupów sprawdzić czy producent jest ekologicznie fair. Chodzi w końcu o nasz dom 🌍








Jak my możemy zadbać o ekologię ?

Pamiętajcie, że zakupy w lumpeksie czy za pomocą aplikacji do sprzedaży używanych ubrań to też działania na rzecz ekologii. Wykorzystujemy ubrania, które już zostały wyprodukowane. Odsprzedaż i zakup ubrań w ten  sposób to olbrzymie ekologiczne wsparcie. Nie tworzymy w ten sposób  „odzieżowych śmieci”. 

Sposobem na ograniczenie zużycia wody i tym samym mniejsze niszczenie ubrań, przez co możemy nosić je dłużej, jest rzadsze pranie. Nie mówię tu abyśmy chodzili w brudnych i przepoconych ubraniach, ale malutkie  plamki można usunąć punktowo, a w trybie prania wybierać „eco” i stosować przyjazne środowisku detergenty. 

Zmiany w postępowaniu producentów odzieży zależą od tego czy będziemy je na nich wymuszać, bo tylko my, jako konsumenci mamy taką moc sprawczą. Żadne kary i traktaty nie działają na producentów tak mobilizująco jak spadek sprzedaży. Gdy nie kupujemy od producentów nieetycznych to tym samym zmuszamy ich do zmiany postępowania. Miejmy realny wpływ na zmiany i wybierajmy mądrze. 







Buty- Zalando/ Inuovo





Komentarze

Popularne posty