Moje ulubione programy treningowe

Ostatnio było o rytuałach piękna, a dziś czas na obiecany pod koniec zeszłego roku wpis o programach treningowych, które towarzyszą mi w domowym dbaniu o formę. 









Jakoś nigdy nie korzystałam z siłowni czy zajęć w klubie fitness. Nie chodzi tu o kompleksy tylko raczej moją niechęć to konieczności bycia gdzieś na jakąś godzinę niezależną ode mnie. Czyje się wtedy ograniczana i lekko zniewolona dlatego YouTube i kanały z programami treningowymi które mogę robić o dorodnej porze i dokładnie takie na jakie mam ochotę są dla mnie strzałem w dziesiątkę. Wtórnie ta metoda ma też inne zalety. Nie muszę kupować karnetu ani wejściówek, a ćwiczyć mogę w koszulce i domowych dresach. W moim przypadku się to sprawdza bo używam niewiele sprzętu do ćwiczeń. Jeśli używacie różnych akcesoriów i maszyn to kluby fitness są koniecznością. Mamy jednak pandemie i takie miejsca po chwilowym odmrożeniu znów są nie czynne i wiem, że wielu z was szuka alternatywy i jakiejkolwiek formy ruchu. Zimowa aura nie sprzyja aktywnościom fizycznym w plenerze wiec pozostaje podłoga w pokoju i programy treningowe online. 










Przez to, że od zawsze ćwiczę w ten właśnie sposób, przetestowałam już wiele różnych kanałów. Dziś opiszę te, które lubię najbardziej i do których wracam najczęściej .







Moją podstawowa aktywnością jest joga. Praktyka ciała i duszy odmieniła moje spojrzenie na aktywność, a dziś mogę już chyba mówić o jogowym uzależnieniu. Nie wyobrażam sobie nie zakończyć dnia choćby kilkoma minutami na macie. Oprócz korzyści fizycznych jakimi są głównie wzmocnienie całego ciała, poprawa elastyczności i poprawa postawy, dużą rolę odgrywa aspekt wyciszający i kojący. Joga daje mi wyciszenie i pomaga złapać wewnętrzna równowagę nawet w najbardziej stresujących momentach. Każdemu kto chce zacząć przygodę z tą formą aktywności gorąco polecam kanał Małgorzaty Mostowskiej. Gosia i jej kojący głos wprowadzą was w świat jogi powoli czarując i odkrywając kolejne asany. Jest to przede wszystkim joga prowadzona w języku polskim co dla początkujących osób jest niesamowicie pomocne zwłaszcza jeśli nie zna się jeszcze pozycji. Gosia przygotowała również zestaw filmików wprowadzających do praktyki w formie lekcji i naprawdę polecam wykonać je sumiennie od pierwszej i nie pomijać. Da wam to naprawdę świetny pogląd  i pomoże wejść w świat jogi i praktykować inne lekcje. 


https://www.youtube.com/channel/UCITlHzj4MUzRNM17pdWUWeQ












W temacie jogi bardzo lubię również kanał Boho Beautiful. Znajdziecie tu intensywne praktyki. Jest sporo zestawów wzmacniających, a także bardzo zaawansowanych praktyk. Prowadzone są jednak w języku angielskim.


https://www.youtube.com/user/cexercize






Dla szukających klasycznej ashtanga jogi to warto zajrzeć do Purple Valley Ashtanga Yoga gdzie instruktorka na jednym z nagrań prowadzi lekcję dla początkujących w spokojnym tempie i tłumaczy wszystkie przejścia i asany. Jedna z moich ulubionych lekcji ashtangi dla początkujących. 



https://www.youtube.com/user/YogaGoa






Oprócz jogi korzystam też z innych treningów. Nie przepadam za programami kardio, wybieram raczej te wzmacniające. Jeśli potrzebuję treningu kardio idę pobiegać, wybieram rowerową przejażdżkę rób rolki. 








Domowe treningi wzmacniające wykonuję z obciążeniem własnego ciała lub ewentualnie z ciężarkami  na kostkach. Moje ulubione to krótkie intensywne treningi i często wybieram takie właśnie kilkuminutowe. Jeśli chodzi o programy skierowane na trening poszczególnych części ciała świetne efekty dają treningi z Mel B. Pierwszy zarys mięśni brzucha uzyskałam właśnie dzięki krótkim zestawom na brzuch właśnie z Mel B. Dziesięciominutowy trening pośladków sprawia cuda zwłaszcza jeśli wykonywany jest z obciążeniami na kostkach.




 Na kanale Bowflex znajdziecie wiele krótkich treningów również ogólnorozwojowych. Są też krótkie treningi kardio dla spragnionych szybszego tempa. Jeśli te krótkie treningi to złamało polecam połączyć różne filmiki. Miksując można zrobić dowolnie długi trening w dowolnej kolejności. 


https://www.youtube.com/channel/UCKik8uG08NYJStvTW7ZgUAQ






Dla mnie to szczególnie ważne bo nie każdego dnia mój organizm jest w stanie po kolei wykonać wszystkie ćwiczenia jak np. w treningu killer Ewy Chodakowskiej. Czasami wolę zacząć od innych partii ciała i ćwiczeń niż właśnie w takich długich programach. 


Ostatnim kanałem, do którego wracam bardzo często jest Lilly Sabri. Znowu znajdziecie tu wiele krótkich treningów wzmacniających od tych skierowanych na poszczególne części ciała po te ogólnorozwojowe. To treningi ze stoperem, który odlicza czas do końca danego ćwiczenia. Wiele osób lubi ćwiczyć w te sposób więc wszystkim miłośnikom takiego rozwiązania polecam ten kanał. Moim ulubionym zestawem jest a wewnętrzne partie ud.


https://www.youtube.com/channel/UCTsM1dSAiXqiV5oZjuNw_Bg










Trening to jedno, a styl życia to drugie. Każdy to wie, ale muszę o tym napisać. Sama katowniach fizyczna bez zdrowej diety j higienicznego tryby życia na niewiele się zda. Trzeba jeść zdrowia, poć dużo wody i pamiętać o regeneracji, która jest niezbędna. Intensywność i częstotliwość treningów powinno się zwiększać stopniowo. Sama kilka razy przesadziłam z aktywnością co spowodowało przeciążenie i przemęczenie wyłączając mnie z treningów na kilka dni. Wszystko z umiarem i stopniowo, a sukces nadejdzie. 






Odzież treningowa - OYSHO

Mata- Joy in Me 

Komentarze

Popularne posty